Struktura organizacyjna

Struktura Organizacyjna Komendy Miejskiej Policji w Słupsku

 

Do zakresu działania WYDZIAŁU KRYMINALNEGO należy:

  1. wykonywanie czynności operacyjno-rozpoznawczych i dochodzeniowo-śledczych w celu ujawniania przestępstw i sprawnego wykrywania ich sprawców, współdziałając w tym zakresie z innymi jednostkami Policji;
  2. prowadzenie postępowań o najcięższe przestępstwa, spraw wieloczynowych, spraw o skomplikowanym stopniu trudności, a także dotyczących przestępczości narkotykowej;
  3. poszukiwanie osób ukrywających się przed organami ścigania lub wymiaru sprawiedliwości, poszukiwanie osób z powodów operacyjnych, poszukiwanie osób zaginionych oraz wykonywanie czynności w przypadku ujawnienia osoby o nieustalonej tożsamości lub znalezienia nieznanych zwłok;
  4. uzyskiwanie przydatnych dla realizacji ustawowych zadań Policji informacji o zagadnieniach, środowiskach, zjawiskach, miejscach lub osobach mogących mieć związek z czynami zabronionymi;
  5. koordynowanie czynności operacyjno-rozpoznawczych i dochodzeniowo-śledczych podejmowanych przez jednostki Policji nadzorowane przez Komendanta Miejskiego Policji w Słupsku oraz udzielanie tym jednostkom wsparcia;
  6. wdrażanie w jednostkach podległych wszystkich przepisów związanych z pracą operacyjno-dochodzeniową, prowadzenie szkoleń w tym zakresie dla policjantów innych komórek organizacyjnych;
  7. przygotowanie ocen i informacji dla potrzeb kierownictwa;
  8. współdziałanie w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości z funkcjonującymi na obszarze powiatu organami ochrony prawnej, w szczególności z sądem i prokuraturą;
  9. techniczno-kryminalistyczna obsługa miejsc zdarzeń oraz czynności procesowych poprzez:
    • ujawnianie i zabezpieczanie śladów kryminalistycznych za pomocą dostępnych metod i środków technicznych,
    • sporządzanie dokumentacji technicznej z przebiegu czynności procesowych,
    • daktyloskopowanie i wykonywanie zdjęć sygnalitycznych osób oraz zwłok;
  10. merytoryczna i techniczna kontrola kart daktyloskopijnych do rejestracji w WRD i CRD;
  11. współpraca z zagranicznymi formacjami policyjnymi w zakresie wymiany informacji kryminalnych za pośrednictwem stanowiska Wojewódzkiego Oficera Kontaktowego w Wydziale Wywiadu Kryminalnego KWP w Gdańsku;
  12. pozyskiwanie osobowych źródeł informacji i prowadzenie efektywnej współpracy z tymi osobami;
  13. racjonalne wykorzystanie środków z funduszu operacyjnego;
  14. prowadzenie i realizowanie form pracy operacyjnej mającej na celu rozpoznanie środowiska osób nieletnich dokonujących czyny karalne na terenie działania Komendy;
  15. współpraca z osobowymi źródłami informacji;
  16. prowadzenie postępowań w sprawach nieletnich, dokonywanie rejestracji statystycznej i procesowej zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz przekazywanie materiałów do Sądów Rodzinnych;
  17. współpraca z Zespołem Prewencji Kryminalnej, Nieletnich i Patologii Wydziału Prewencji Komendy oraz pedagogami szkolnymi w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości nieletnich;
  18. współpraca z sędziami Sądu Nieletnich;
  19. koordynowanie czynności w związku z poszukiwaniami nieletnich będących na ucieczkach z domu, z zakładu poprawczego, schronisk itp.

 

Do zakresu działania WYDZIAŁU DO WALKI Z PRZESTĘPCZOŚCIĄ GOSPODARCZĄ I KORUPCJĄ należy:

  1. inicjowanie i prowadzenie pracy wykrywczej w ramach czynności operacyjno rozpoznawczych w zakresie rozpoznania i ujawniania na terenie powiatu słupskiego przestępczości gospodarczej;
  2. rozpoznanie, zapobieganie i zwalczanie przestępczości gospodarczej na terenie powiatu słupskiego oraz wypracowywanie i wdrażanie skutecznych metod w prowadzonych formach pracy operacyjnej;
  3. koordynowanie oraz udzielanie bezpośredniej pomocy policjantom w realizacji zadań związanych ze zwalczaniem przestępczości gospodarczej;
  4. w oparciu o prowadzone analizy określenie prognoz przestępczości gospodarczej i źródeł zagrożenia oraz strategicznych kierunków pracy pionu do walki z przestępczością gospodarczą na terenie powiatu słupskiego;
  5. organizowanie i koordynowanie współpracy z organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości, organami ochrony prawnej, organami administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi w zakresie zapobiegania i zwalczania przestępczości gospodarczej na terenie powiatu słupskiego;
  6. organizowanie i prowadzenie działań kontrolno-represyjnych zleconych lub inspirowanych pod kątem zwalczania przestępczości gospodarczej na terenie powiatu słupskiego;
  7. prowadzenie postępowań przygotowawczych o przestępstwa gospodarcze i korupcyjne oraz realizacja czynności sprawdzających;
  8. wspomaganie przy wykonywaniu czynności operacyjno-rozpoznawczych i dochodzeniowo-śledczych dotyczących zwalczania przestępczości gospodarczej, jednostek niższego szczebla ze względu na niedostateczne możliwości realizacyjne w działaniach prowadzących do wykrycia sprawców przestępstw:
    • trudnych do ustalenia z powodu znacznego stopnia skomplikowania działań wykrywczych i dowodowych,
    • obejmujących swym zasięgiem obszar kilku jednostek,
    • wymagających stosowania obserwacji lub specjalistycznych środków technicznych, we współdziałaniu w tym zakresie z innymi jednostkami Policji,
    • gdzie przedmiotem czynu zabronionego jest mienie znacznej wartości, a prowadzenie czynności jest zasadne ze względu na ważny interes postępowania;
  9. współdziałanie z komórką organizacyjną Komendy Wojewódzkiej Policji , właściwą w sprawach zapobiegania i zwalczania przestępczości gospodarczej w zakresie:
    • realizacji zadań o zasięgu ogólnowojewódzkim i międzynarodowym,
    • wymiany informacji o nowych metodach działalności przestępczej,
    • opracowywania danych dotyczących zagrożenia przestępczością o charakterze gospodarczym celem dalszego ich wykorzystania w analizach wykonywanych na rzecz Policji;
  10. współdziałanie w opracowywaniu programów doskonalenia zawodowego z zakresu problematyki zwalczania przestępczości gospodarczej oraz organizowanie szkoleń dla policjantów podległych jednostek;
  11. współpraca z osobami udzielającymi pomocy Policji.

 

Do zakresu działania WYDZIAŁU PREWENCJI należy:

  1. tworzenie i realizacja, we współdziałaniu z administracją samorządową, Wydziałem Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku oraz organizacjami i instytucjami pozarządowymi, programów prewencyjnych ukierunkowanych na:
    • inicjowanie i koordynowanie profilaktyki zapewniającej efektywny udział społeczeństwa w zapobieganiu przestępczości,
    • kreowanie współdziałania społeczeństwa z Policją,
    • zapewnienie osobom zamieszkałym na terenie miasta poczucia bezpieczeństwa i porządku w miejscach publicznych,
    • zwalczanie zjawisk kryminogennych i zagrożeń przestępczością,
    • ujawnianie, zapobieganie i zwalczanie zjawisk patologii społecznej, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży,
    • zapewnienie mieszkańcom możliwości sygnalizowania lub zgłaszania Policji o zdarzeniach i sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu ludzi i mienia albo porządkowi publicznemu, a także stworzenie warunków umożliwiających natychmiastową reakcję Policji na takie sygnały lub zagrożenia;
  2. organizowanie, koordynowanie i wykonywanie czynności interwencyjnych na obszarze miasta;
  3. opracowywanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa i porządku w miejscach publicznych, służących odpowiedniej dyslokacji służb patrolowych;
  4. rozpoznawanie zjawisk demoralizacji, przestępczości nieletnich, patologii rodziny i innych patologii społecznych oraz sprawowanie nadzoru i koordynowanie zadań realizowanych przez jednostki podległe Komendzie w tym zakresie;
  5. sprawowanie nadzoru nad postępowaniami karno-administracyjnymi, o wykroczenia i mandatowymi prowadzonymi przez podlegle jednostki;
  6. zapewnienie przez służbę dyżurną natychmiastowej reakcji Policji na zgłoszone zdarzenia naruszające ochronę życia i zdrowia obywateli oraz ochronę bezpieczeństwa i porządku publicznego;
  7. niezwłoczne inicjowanie i koordynacja przez służbę dyżurną działań policjantów po otrzymaniu zgłoszenia o zdarzeniu będącym w zainteresowaniu Policji;
  8. wykonywanie, organizowanie i koordynowanie czynności ochronnych na obszarze podległym Komendzie;
  9. realizacja programów prewencyjnych związanych z edukacją mieszkańców w zakresie uwarunkowań dotyczących utrzymania porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz aktywnego udziału w przedsięwzięciach profilaktycznych podejmowanych na obszarze miasta;
  10. podejmowanie i koordynacja czynności związanych z realizacją akcji i operacji policyjnych;
  11. opracowywanie materiałów związanych z wydawanymi przez Komendę decyzjami administracyjnymi;
  12. nadzór na przechowywaniem broni w Komendzie i Komisariatach;
  13. koordynacja, nadzór i kontrola nad pracą prewencyjną Komisariatów, w szczególności w zakresie:
    • inicjowania i realizacji programów prewencyjnych,
    • planowania i wykonywania służby patrolowej i interwencyjnej,
    • służby dzielnicowych,
    • pracy z nieletnimi i rozpoznawania patologii społecznych,
    • postępowań o wykroczenia i postępowania mandatowego,
    • służby dyżurnej;
  14. opracowanie procedur osiągania podwyższonej i pełnej gotowości jednostki w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;
  15. inicjowanie, planowanie i organizowanie przygotowań obronnych w ramach zarządzania kryzysowego oraz ich koordynacja w podległych jednostkach organizacyjnych;
  16. przygotowanie procedur postępowania i nadzór nad ich wdrażaniem w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa spowodowanego zamachami terrorystycznymi, katastrofami i awariami technicznymi;
  17. opracowanie przepisów wykonawczych w sprawach przygotowań i zadań obronnych KMP w Słupsku oraz współpraca z organami administracji publicznej, samorządu terytorialnego i organami MON w ramach działań obronnych i ratowniczych;
  18. inspirowanie i prowadzenie działalności kulturalnej w środowisku policyjnym;
  19. organizowanie i realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia strzeleckiego policjantów;
  20. organizowanie i koordynowanie działań związanych z realizacją policyjnych zabezpieczeń: zgromadzeń, imprez masowych oraz zabezpieczenia pobytu osób podlegających ochronie;
  21. przygotowanie dokumentacji planistyczno-sztabowej do realizacji zadań, dokumentowanie akcji i operacji policyjnych w PRIM;
  22. współpraca z klubami sportowymi, organizatorami imprez sportowych i przewoźnikami oraz środowiskiem kibiców piłkarskich w zakresie zorganizowanych wyjazdów kibiców, rozpoznawania i rozwiązywania problemów ww środowiska;
  23. przygotowanie, koordynacja i nadzór nad realizacją zadań z zakresu przygotowań obronnych i zarządzania kryzysowego dla ogniw organizacyjnych KMP oraz jednostek podległych Komendantowi Miejskiemu Policji w Słupsku w tym:
    • określenie szczegółowych zadań, sposobów ich wykonania oraz sił i środków do ich realizacji,
    • zorganizowanie systemu kierowania jednostką,
    • sprawne osiąganie podwyższonej i pełnej gotowości obronnej,
    • opracowanie i wdrożenie procedur reagowania w sytuacjach szczególnych zagrożeń,
    • udział w doborze, planowaniu i organizowaniu rezerw osobowych,
    • planowanie i reglamentowanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony,
    • określenie sił i środków do realizacji zadań w bezpośrednim współdziałaniu z jednostkami sił zbrojnych i obrony cywilnej;
  24. przygotowanie struktur Komendy na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;
  25. udział w wykonywaniu prac kadrowo-mobilizacyjnych na rzecz Komendy Miejskiej Policji w Słupsku;
  26. bieżące analizowanie i opracowywanie ocen zagrożeń w odniesieniu do zadań Policji w warunkach katastrof naturalnych i awarii technicznych;
  27. utrzymywanie bieżącej współpracy z innymi podmiotami na szczeblu miasta w zakresie wymiany informacji, uzgodnienia planów i procedur działania, realizacji przedsięwzięć w warunkach katastrof naturalnych i awarii technicznych;
  28. prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach o wykroczenia oraz reprezentowanie Policji w charakterze oskarżyciela publicznego w tych sprawach przed sądami powszechnymi.

 

Do zadań WYDZIAŁU RUCHU DROGOWEGO należy:

  1. koordynowanie i nadzorowanie działań Policji w zakresie organizacji i pełnienia służby ruchu drogowego;
  2. weryfikacja kart MRD 2;
  3. współpraca z terenowymi organami administracji rządowej, samorządowej, organizacjami społecznymi i użyteczności publicznej, środkami masowego przekazu oraz innymi podmiotami w zakresie kształtowania bezpieczeństwa w ruchu drogowym;
  4. kontrola dróg publicznych pod katem stanu nawierzchni, urządzeń zabezpieczających i oznakowania oraz opiniowanie tymczasowej i docelowej organizacji ruchu na drogach miejskich i powiatowych;
  5. inicjowanie i koordynowanie profilaktyki społecznej zapewniającej aktywny udział społeczeństwa w zapewnieniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz kreowanie form współdziałania społeczeństwa z Policją w tym zakresie;
  6. sprawowanie merytorycznego nadzoru nad prowadzeniem ewidencji kierowców naruszających przepisy ruchu drogowego oraz nad prowadzeniem ewidencji zdarzeń drogowych;
  7. kształtowanie właściwej polityki prewencyjnej i represyjnej ukierunkowanej na zwalczanie wykroczeń, które są najczęstszymi przyczynami wypadków drogowych;
  8. współdziałanie z innymi pionami Policji w zakresie zwalczania przestępczości pospolitej;
  9. organizowanie i koordynowanie działań związanych z wykorzystaniem dróg w sposób szczególny;
  10. wykonywanie pilotażu osób ochranianych;
  11. efektywne wykorzystanie czasu pracy policjantów ruchu drogowego na rzecz poprawy bezpieczeństwa.

 

Do zakresu działania WYDZIAŁU WSPOMAGAJĄCEGO należy:

  1. prowadzenie rachunku pomocniczego dla Komendy;
  2. prowadzenie obrotu gotówkowego oraz obsługa kasowa Komendy wraz z niezbędną w tym zakresie ewidencją;
  3. dokonywanie rozliczeń finansowych z KWP w Gdańsku oraz wykonywanie zadań z zakresu obsługi finansowej jednostki;
  4. zapewnienie, poprzez współpracę z poszczególnymi dysponentami wydatków KWP w Gdańsku, niezbędnego zaopatrzenia logistycznego i technicznego na potrzeby jednostki oraz prowadzenie podręcznych magazynów w tym zakresie;
  5. formalne i merytoryczne sprawdzanie dokumentów dotyczących wydatków ponoszonych na rzecz jednostki, potwierdzanie wykonania usług i dostaw dokonanych na rzecz jednostki zgodnie z warunkami zawartych umów, poprzedzone analizą proporcji zużycia do wcześniejszych okresów rozliczeniowych;
  6. sporządzanie dokumentów stanowiących podstawę naliczania należności policjantom i pracownikom jednostki, a szczególności:
    • równoważników pieniężnych wypłacanych policjantom za remont lokalu,
    • równoważników pieniężnych wypłacanych policjantom za brak lokalu mieszkalnego,
    • pomocy mieszkaniowej,
    • równoważników pieniężnych w zamian za wyżywienie,
    • posiłków profilaktycznych,
    • ryczałtów za pranie wypłacanych pracownikom cywilnym i policjantom,
    • ryczałtów pieniężnych za wyżywienie psów służbowych;
  7. prowadzenie ilościowej ewidencji majątku rzeczowego oraz sprawowanie nadzoru nad mieniem powierzonym policjantom i pracownikom jednostki;
  8. prowadzenie bieżącej eksploatacji i konserwacji powierzonego mienia z uwzględnieniem użytkowanych nieruchomości;
  9. prowadzenie gospodarki mieszkaniowej, w tym przygotowywanie projektów decyzji Komendanta Miejskiego Policji w Słupsku oraz współrealizowanie z KWP w Gdańsku zadań w zakresie spraw socjalnych;
  10. realizacja zadań z zakresu gospodarki transportowej;
  11. prowadzenie postępowań powypadkowych i szkodowych w zakresie określonym przez Komendanta Wojewódzkiego Policji w Gdańsku;
  12. prowadzenie gospodarki mandatowej;
  13. organizacyjne i techniczne utrzymanie w sprawności policyjnych systemów informatyki i łączności, zgodnie z obowiązującymi w Policji zasadami i standardami.

 

Do zakresu działania ZESPOŁU KADR i SZKOLENIA należy:

  1. realizacja i koordynacja, zgodnie z obowiązującymi przepisami, polityki kadrowej kierownictwa Komendy w stosunku do policjantów i pracowników Policji wszystkich komórek i  jednostek organizacyjnych Policji Komendy Miejskiej Policji w Słupsku;
  2. doskonalenie struktury organizacyjnej Komendy oraz podległych jednostek organizacyjnych Policji;
  3. realizacja decyzji personalnych podejmowanych w stosunku do policjantów i pracowników Policji;
  4. prowadzenie akt personalnych i ewidencji funkcjonariuszy i pracowników Policji;
  5. systematyczny i zgodny z obowiązującymi przepisami dobór kadr na stanowiska policyjne i pracownicze w Komendzie i podległych jej komisariatach;
  6. współpraca z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych w Słupsku oraz Powiatowym Urzędem Pracy w Słupsku w zakresie spraw osobowych, staży zawodowych i przygotowania zawodowego;
  7. realizacja zadań w obszarze przygotowań obronnych w zakresie zastrzeżonym dla Zespołu Kadr i Szkolenia;
  8. zapewnienie właściwej organizacji szkoleń i doskonalenia zawodowego lokalnego funkcjonariuszy i pracowników Policji; współpraca w tym zakresie ze Szkołą Policji w Słupsku oraz ośrodkami szkolenia Policji;
  9. organizacja i realizacja zadań związanych ze szkoleniem i doskonaleniem zawodowym dla policjantów i pracowników Policji;
  10. prowadzenie, koordynacja i nadzór nad testami sprawności fizycznej policjantów;
  11. bieżąca współpraca z Wydziałem Kadr KWP w Gdańsku oraz Ośrodkiem Szkolenia Policji w Gdańsku w zakresie działalności kadrowo-szkoleniowej;
  12. realizacja szkoleń i kursów poza resortowych;
  13. planowanie i realizacja budżetu grupy 8 – szkolenie i wychowanie;
  14. opracowywanie, wstępna weryfikacja umów dot. wynajęcia obiektów sportowych;
  15. realizacja zadań sportowo-szkoleniowych wynikających z kalendarza MSWiA;
  16. ewidencja sprzętu sportowego.

 

Do zakresu działania ZESPOŁU DYSCYPLINARNEGO należy:

  1. przyjmowanie skarg i wniosków dotyczących działalności Policji, prowadzenie czynności wyjaśniających w sprawach skarg oraz nadzorowanie i kontrolowanie wykonywania zadań w tej dziedzinie przez komórki organizacyjne Komendy i podległe jej komisariaty;
  2. prowadzenie czynności wyjaśniających w trybie przepisów dyscyplinarnych ustawy o Policji oraz nadzorowanie tych czynności;
  3. nadzorowanie postępowań dyscyplinarnych prowadzonych przez rzeczników dyscyplinarnych;
  4. wyjaśnianie w niezbędnym zakresie sygnałów o naruszaniu prawa przez policjantów i pracowników cywilnych Komendy;
  5. współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku w zakresie kontroli i nadzoru;
  6. prowadzenie ewidencji przewinień dyscyplinarnych;
  7. sporządzania projektów orzeczeń i postanowień oraz decyzji w przedmiocie odpowiedzialności dyscyplinarnej policjantów podlegających Komendantowi Miejskiemu Policji w Słupsku;
  8. realizacja zadań z zakresu przepisów bhp, medycyny pracy i ppoż. oraz kontrola ich przestrzegania w komórkach organizacyjnych Komendy.

 

Do zakresu działania ZESPOŁU PREZYDIALNEGO należy:

  1. obsługa kancelaryjna Komendanta Miejskiego Policji, jego zastępców i stanowisk samodzielnych;
  2. prowadzenie kancelarii jawnej Komendy ( przyjmowanie, rejestracja i przekazywanie korespondencji jawnej wpływającej lub dostarczanej do KMP w Słupsku na poszczególne komórki i jednostki organizacyjne );
  3. prowadzenie rejestrów przepisów resortowych i innych aktów prawnych, rozprowadzanie na poszczególne komórki i jednostki organizacyjne oraz przechowywanie i dokonywanie aktualizacji mocy obowiązywania tych przepisów;
  4. udzielanie niezbędnej pomocy w przygotowywaniu projektów legislacyjnych;
  5. organizacja odpraw służbowych i uroczystości na terenie KMP w Słupsku;
  6. prowadzenie obrotu korespondencji jawnej i niejawnej dla jednostek Policji i upoważnionych urzędów na poczcie specjalnej w KMP w Słupsku;
  7. prowadzenie czynności sprawdzających pracę kancelaryjno – biurową w sekretariatach komórek i jednostek organizacyjnych Komendy.

 

 Do zakresu działania ZESPOŁU BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI należy:

  1. zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej;
  2. zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych w których są przetwarzane informacje niejawne i dane osobowe;
  3. zapewnienie ochrony danych osobowych w systemach teleinformatycznych i zbiorach manualnych w Komedzie;
  4. opracowywanie i aktualizacja planów:
    • ochrony fizycznej obiektów Komendy,
    • ochrony informacji niejawnych,
    • postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne w razie wystąpienia stanu  nadzwyczajnego i nadzorowania ich realizacji;
  5. prowadzenie postępowań sprawdzających, w tym kontrolnych postępowań określonych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych ( Dz.U. z 2019 poz. 742 ze zm.) i ich merytoryczne rozstrzyganie oraz obsługa Komendanta Miejskiego Policji w Słupsku w zakresie wydawania upoważnień do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli „Zastrzeżone”;
  6. prowadzenie kontroli w zakresie :
    • przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych,
    • przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych;
  7. prowadzenie Kancelarii Tajnej w Komedzie;
  8. realizacja zadań Inspektora Bezpieczeństwa Teleinformatycznego i nadzór zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych;
  9. zapewnienie wykonywania zadań Inspektora Ochrony Danych zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony danych osobowych;
  10. prowadzenie niezbędnych czynności związanych z wyjaśnianiem incydentów/naruszeń ochrony danych osobowych zaistniałych w KMP w Słupsku oraz w podległych komórkach/jednostkach organizacyjnych oraz prowadzenie w tym zakresie działań naprawczych i zapobiegających;
  11. prowadzenie w imieniu Komendanta Miejskiego Policji w Słupsku rejestru czynności przetwarzania/rejestru kategorii czynności oraz wykazu kategorii przetwarzania danych osobowych;
  12. reagowanie na wszelkie naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych, wyjaśnianie ich okoliczności oraz prowadzenie w tym zakresie działań naprawczych i zapobiegających;
  13. współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Komendy przy wyjaśnianiu informacji dotyczących naruszenia przepisów z zakresu ochrony informacji niejawnych lub ochrony danych osobowych;
  14. okresowe kontrolowanie ewidencji materiałów i obiegu dokumentów niejawnych;
  15. szkolenia funkcjonariuszy i pracowników Policji Komendy w zakresie ochrony informacji niejawnych, bezpieczeństwa teleinformatycznego i ochrony danych osobowych;
  16. prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w Komendzie albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
  17. współpraca z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony Państwa w zakresie realizacji zadań pełnomocnika ochrony;
  18. współpraca z właściwym organem nadzorczym w zakresie realizacji zadań inspektora ochrony danych osobowych;
  19. zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
  20. realizowanie zadań w zakresie zmiany lub zniesienia klauzuli tajności z materiałów niejawnych wytworzonych w Komendzie;
  21. prowadzenie Składnicy Akt oraz nadzór nad prawidłowym postępowaniem z jawnymi i niejawnymi materiałami archiwalnymi i dokumentacją niearchiwalną w jednostkach i komórkach organizacyjnych Komendy.

 

Do zakresu działania ZESPOŁU BEZPIECZEŃSTWA I HIGIENY PRACY należy:

  1. realizacja zadań z zakresu działania służby bezpieczeństwa i higieny służby i pracy, w tym:
    • przeprowadzanie kontroli warunków służby i pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny służby i pracy,
    • bieżące informowanie Komendanta o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do przeciwdziałania i usuwania tych zagrożeń,
    • sporządzanie i przedstawienie Komendantowi, zgodnie z przepisami, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny służby i pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia policjantów pełniących służbę i pracowników oraz poprawę warunków służby i pracy,
    • zgłaszanie wniosków dotyczących wymagań bezpieczeństwa i higieny służby i pracy w stosowanych oraz wprowadzanych rozwiązaniach organizacyjnych i procedurach,
    • przedstawianie Komendantowi wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
    • udział w opracowywaniu wewnętrznych zarządzeń, regulaminów i instrukcji ogólnych dotyczących bezpieczeństwa i higieny służby i pracy oraz ustalaniu zadań osób kierujących policjantami pełniącymi służbę i pracownikami w zakresie bezpieczeństwa i higieny służby i pracy,
    • opiniowanie szczegółowych instrukcji dotyczących bezpieczeństwa i higieny służby i pracy na poszczególnych stanowiskach pracy,
    • udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków policjantów pełniących służbę i wypadków pracowników przy pracy oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
    • prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków policjantów pełniących służbę i wypadków pracowników przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy,
    • doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny służby i pracy,
    • udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
    • doradztwo w zakresie organizacji i metod pracy na stanowiskach pracy, na których występują czynniki niebezpieczne, szkodliwe dla zdrowia lub warunki uciążliwe, oraz doboru najwłaściwszych środków ochrony zbiorowej i indywidualnej,
    • współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny służby i pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo przyjętych do służby policjantów i nowo zatrudnionych pracowników,
    • współdziałanie z zakładowymi organizacjami związkowymi przy podejmowaniu przez nie działań mających na celu przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny służby i pracy, w trybie i w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach, a także podejmowanych przez pracodawcę przedsięwzięciach mających na celu poprawę warunków służby i pracy,
    • inicjowanie i rozwijanie na terenie Komendy różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny służby i pracy oraz ergonomii;
  2. realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej w Komendzie;
  3. realizacja zadań określonych w przepisach z zakresu medycyny pracy;
  4. współpraca merytoryczna z komórką organizacyjną do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy w Komendzie Wojewódzkiej Policji w Gdańsku.

 

Do zakresu działania JEDNOOSOBOWEGO STANOWISKA DO SPRAW KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ należy:

  1. zapewnienie obsługi prasowej oraz organizowanie kontaktów komendanta miejskiego Policji z mediami;
  2. wykonywanie zadań z zakresu komunikacji wewnętrznej;
  3. współpraca z samorządami i organizacjami pozarządowymi w zakresie promowania bezpieczeństwa i porządku publicznego;
  4. współdziałanie z organami administracji publicznej, szkołami, organizacjami społecznymi oraz mediami w zakresie edukacji, profilaktyki wychowawczej i prewencji kryminalnej;
  5. tworzenie, współtworzenie oraz współuczestniczenie w realizacji programów prewencji kryminalnej;
  6. współuczestniczenie w badaniach społecznych prowadzonych na potrzeby Komendy Miejskiej Policji w Słupsku, Komendy Wojewódzkiej Policji w Gdańsku i innych jednostek organizacyjnych Policji;
  7. bieżąca aktualizacja strony internetowej Komendy Miejskiej Policji w Słupsku.

 

Do zakresu działania JEDNOOSOBOWEGO STANOWISKA DO SPRAW PRAWNYCH należy:

  1. zastępstwo prawne i procesowe Komendanta Miejskiego Policji w Słupsku w sprawach cywilnych, administracyjnych i innych określonych przez ustawę;
  2. opiniowanie w zakresie zgodności z zasadami techniki prawodawczej umów i decyzji administracyjnych oraz projektów aktów prawnych opracowywanych przez komórki organizacyjne Komendy;
  3. dokonywanie interpretacji przepisów prawnych mających stanowić podstawę decyzji podejmowanych przez kierownictwo Komendy, a wymagających opinii prawnych oraz opracowywanie dla kierownictwa Komendy opinii prawnych;
  4. zapewnienie pomocy prawnej Komendantowi Miejskiemu Policji;
  5. udzielanie policjantom i pracownikom Policji informacji o aktualnym stanie i zakresie obowiązywania aktów prawnych dotyczących Policji;
  6. badanie zasadności zgłaszanych roszczeń odszkodowawczych;
  7. udzielanie porad prawnych osobom uprawnionym (policjantom i pracownikom) w przypadkach, jeżeli stały się one pokrzywdzonymi lub mogą występować jako strona w procesie w związku z wykonywaniem przez nie czynności służbowych.

Metryczka

Data publikacji : 24.11.2008
Data modyfikacji : 13.02.2023
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Miejska Policji w Słupsku
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Kamil Hrehorowicz
Osoba udostępniająca informację:
Kamil Hrehorowicz Zespół Informatyki Sekcji Wspomagającej
Osoba modyfikująca informację:
Kamil Hrehorowicz
do góry